Tuesday, June 28, 2011

جهاز مسك ﺍﻟﺤﺮﺍﻣﻴﺔ


ﺍﺧﺘﺮﻋﻮﺍ ﻓﻲ ﺍﻣﺮﻳﻜﺎ جهاز يمسك ﺍﻟﺤﺮﺍﻣﻴﺔ

ﺟﺮﺑﻮﻫ ﻓﻲ ﺍﻣﺮﻳﻜﺎ ﺧﻼﻝ30ﺩﻗﻴﻘﻪ
ﻣﺴﻜﺖ20ﺣﺮﺍﻣﻲ

ﻓﻲ ﺍﻧﺠﻠﺘﺮﺍ ﺧﻼﻝ30ﺩﻗﻴﻘﻪ مسك 50
ﺣﺮﺍﻣﻲ

ﻓﻲ ﺍﺳﺒﺎﻧﻴﺎ ﺧﻼﻝ30ﺩﻗﻴﻘﻪ مسك 65ﺣﺮﺍﻣﻲ

ﻓﻲ ﻏﺎﻧﺎ ﺧﻼﻝ30ﺩﻗﻴﻘﻪ مسك 600
ﺣﺮﺍﻣﻲ

ﺟﺮﺑﻮه ﻋﻨﺪﻧﺎ
ﺧﻼﻝ15ﺩﻗﻴﻘﻪ إتسرق

زملكاوى


مره واحد زملكاوى خطب واحده بيسألها تاريخ ميلادك ايه ? قالتله 1/6... فسخ الخطوبه

Wednesday, June 22, 2011

افتح لامك

مرة واحد كسول وابنة قاعدين بياكلو فا مراتة جت فخبطت فقل ابنة قوم افتح لامك قال لة لا ماهى مراتك قالة دى امك قلة دى مراتك قلة دى امك قالة لا قالة طيب وراح منادى على مراتة انتى طالق وراح باصص لابنة وقالة قوم افتح لامك



عصفور باليد


بيقولك فيه واحد بلدياتنا اشترك بمسابقة من سيربح المليون وكان السؤال الثاني:
عصفور باليد ولا عشرة على..........

أ) الشجرة                               ب) البقرة

ج) الصفراء                             د) الحمراء


فقال لجورج قرداحي من أولها صعبة . ما نسأل الجمهور،
فكان جواب الجمهور 100% الجواب الأول الشجرة،
فقال لجورج مش دايماً الجمهور على حق،نحذف إجابتين. حذفله إجابتين فبقي الجواب الأول الشجرة
والجواب الثاني البقرة.
فقال لجورج يااااادي المصيبة بقى الجوابين الشاكك فيهم .
طب نتصل بصديقي ( هريدي ) فأتصل بهريدي ( إزيك يا أبو صميده كيف أخبارك ، أم صميده إزيها والعيال --)
راحت الثلاثين ثانية وملحق يسأله السؤال.
فسأله جورج قرداحي وهلا شو بدك تسوي
فجاوب راح أنسحب ياعم و آخد ال 200 ريال بتاعت السؤال الأول والمثل بيقول:

عصفور باليد ولا عشرة على الشجرة

جائزة مليون جنيه للي عنده 10 عيال

عملوا جائزة مليون جنيه للي عنده 10 عيال.واحد عنده تسعة قال لمراته أنا كنت
متجوز عليكى ومعايا ولد أروح أجيبه ونكمل العشرة ونكسب الجايزة.راح ولما رجع ملقاش العيال سأل مراته فين العيال قالتله كل عيل أبوه جه خده


Monday, June 20, 2011

نكتة جامدة قوي

مرة واحد سافر لأمريكا ولما رجع اصحابه سألوه :ايه ايه الي لفت نظرك هناك,فقال:انا شوفت العجب في امريكا تخيلو العيل الي عندو تلات سنين بيتكلم انجليزي

Thursday, June 16, 2011

نكت امتحانات

واحد كتب في ورقة الامتحان (صمتي لا يعني جهلي ولكن ما يدور حولى لا يستحق الكلام ) فأخذ الشهاده مكتوب فيها (رسوبك لا يعني فشلك ولكن خفة دمك دي اللي مودياك في داهيه )

Tuesday, June 14, 2011

إمتحانات

واحد راح الامتحان و هو مش مذاكر كتب فى الورقة انا مذاكرتش علشان ماما كانت تعبانة
راح يجيب النتيجة لقى مكتوب فيه ساقط والف سلامه على الحجة

Saturday, June 11, 2011

دكتور بيطرى

طبيب بيطري بيطلب ايد واحدة للزواج فأبوها بيسأله حضرتك بقى طبيب مشهور ومعروف؟ قاله مافيش حيوان في البلد ما يعرفنيش

نكته تزعل

واحد فرفور كان ماشى واحد ضربه علقة وخد فلوسه 
 راح الفرفور جاب كل صحابه للواد اللى ضربه
 وقاله : شايف... كل دول ... زعلانين منك


Friday, June 10, 2011

نكته متأخره

واحده بتعاتب جوزها بتقوله :
 شايف أبو محمد من حبه لمراته لما ماتت بنى لها جامع بإسمها
 رد عليها : أنا شاري الأرض من زمان بس التأخير من عندك

Tuesday, June 07, 2011

نكته مفيهاش غلطة

واحد شاف واحدة حلوة اوووى ... مفيهاش غلطة
 قالها على فكرة انتى ربنا اداكى كل حاجة ما عدا حاجة واحدة
 قالتلة اية ؟؟
 قالها : رقم موبايلى